Baner

Kosu treba hraniti vitaminima i mineralima

Ispis

Njega koseStari ljudi davno su rekli da prava ljepota dolazi iznutra. Ako vodite računa o uravnoteženoj ishrani bogatoj vitamina, mineralima i bjelančevinama osim što ćete biti zdravi, imat ćete lijepu kosu, njegovane nokte i blistav ten. Svi smo se mi nebrojeno puta razočarali zbog kose, koja beživotno visi. Kada brojni tretmani i pakunzi ne daju efekat, rješenje treba potražiti u ishrani, koja očito našoj kosi ne pruža sve što joj treba, a to su vitamini i minerali. 

 

 

Željezo
Željezo je važno za cjelokupno zdravlje organizma, pa i za kosu. Sudjeluje u stvaranju hemoglobina koji omogućava da kisik dolazi do svih stanica u tijelu. Ako kosa ne dobiva dovoljno kisika ne može biti zdrava. Stoga bi osobe koje imaju suhu i mlitavu kosu trebale prekontrolirati željezo. Ponekad je obogaćivanje ishrane ovim mineralom dovoljno da vaša kosa ponovo zablista. Željezo možete pronaći u grožđicama, borovnicama, sjemenkama bundeve, pa čak i u grahu.

Cink
Smanjenje nivoa cinka u organizmu jedan je od vodećih uzroka peruti u kosi. S druge strane, cink nam pomaže u sprečavanju gubitka kose i daje joj čvrstoću. Cink ima prirodna antigljivična svojstva koja sprečavaju nastanak peruti u kosi, a ujedno čuva naše vlasište i potiče rast kose. Peruti se možete osloboditi tako što odaberete šampon kod kojeg je cink jedan od aktivnih sastojaka. Gubitak kose možete zaustaviti uzimajući dodatne količine cinka u vidu cinkova sulfata i to od 20 mg do 150 mg dnevno. Prirodni izvor cinka su mliječni proizvodi, riba, školjke, meso, integralne žitarice, mahunarke, korjenasto povrće, bijeli luk, razni izdanci.

Bakar
Jeste li znali da bakar zaustavlja opadanje kose? Različite vrste alopecije dešavaju se upravo zbog nedostatka ovog važnog elementa u tragovima. Bakar izmedju ostalog olakšava apsorpciju željeza, pomaže u stvaranju hemoglobina u krvi, te osigurava zdravu pigmentaciju kože i kose. Uzimajte male količine orašastih plodova, posebno indijski orah i kikiriki, sjemenke, punomasno mlijeko i grah.

                                               Hrana za zdravu kosu

 

Vitamin A
Vitamin A poznat je i kao vitamin ljepote. Našoj kosi daje sjaj i punoću. Najbolje ga je uzimati putem hrane (riblja džigerica, meso, sir, jaja, spanać, brokoli, kupus, breskve, šargarepe). Pretjeran unos vitamina A može uzrokovati gubitak kose.

Vitamin B
Vitamini su neophodni za sjaj, boju i debljinu kose. Ako organizmu nedostaje bilo koji od vitamina, kosa će prva reagirati. Manjak vitamina B može izazvati perut, opadanje kose, gubitak boje i potaknuti izrastanje sijedih vlasti. Uzimanjem dovoljnih količina vitamina B može se spriječiti gubitak kose i stimulirati proizvodnja melanina, pa kosa duže zadržava svoju boju.

Vitamin C
Vitamin C igra značajnu ulogu u stvaranju kolagena koji je neophodan za rast kose, te joj daje lijepu teksturu i sjaj. Ovaj vitamin je važan jer omogućava da se folikula opskrbi s dovoljno krvi, pa materije koje su neophodne za rast kose, brže i lakše dopiru do korijena vlasi. Postarajte se da vaša prehana sadrži dosta svježeg voća i povrća. Svakodnevno uzimajte voće koje obiluje vitaminom C poput pomorandže, limuna, grejpfruta, kivija, što će pomoći da se brže apsorbuje željezo iz mesa i drugih namirnica.

Vitamin E
Vitamin E će vašu kosu učiniti sjajnom, glatkom, zdravom i što je najvažnije potaknut će njen rast. Uzimanjem zdravih grickalica poput badema, oraha, kokosa i kikirikija koje sadrže vitamin E poboljšava se cirkulacija kože glave. Vašem organizmu osigurat ćete dovoljne količine vitamina E ako ishranu obogatite integralnom tjesteninom, pšeničnim klicama, jajima. Na vrlo jednostavan način možete i sami spremiti tretman s vitaminom E. Uzmite nekoliko kapsula vitamina E, razmrvite ih i pomiješajte sa šamponom za kosu. Našamponirajte kosu i ostavite nekoliko minuta da djeluje, a potom isperite. Primjenite ovaj tretman za kosu kad god je to moguće. Vitaminom E bogata su maslinovo, čičkovo, ricinusovo i orahovo ulje, koje takodjer možete nanositi na kosu.

Što reći na kraju osim: "Kakva ishrana, takva i kosa!".