Baner

Ishrana kod osteoporoze

Ispis

ishrana osteoporozaOsteoporoza je  bolest koja je direktno povezana s gustoćom kostiju, koja se poslije menopauze gubi strahovitom brzinom. Zbog toga kosti postaju krhke i lomljive. Ishrana je takodjer jedan od bitnih faktora, kao i unos zdrave tečnosti u količini od 1,5 litar dnevno. Naime, osteoporoza troši kalcijum i kalij, tako da ovih elemenata organizmu stalno nedostaje i treba ih nadomjestiti. Ukoliko ne želite koristiti farmaceutske lijekove za opsteoporozu, koji nemaju mogućnost nadopune gustoće vaših kostiju, doktori prirodne medicine preporučuju uzimanje  jabuka, krušaka, grožđa, hurmi, suhog grožđa, bresaka, djumbira kao jako bitnog sastojka, soje, te jezgrasto voće (badem, kikiriki, lješnik),  med i pšenične klice iz kojih organizam izvlači najviše potrebnog kalcija. Navedeni sastojci u sebi sadrže Bor-hemijski element, koji utiče na  nivo hormona estrogena u krvi i drugih sastojaka koji utiču na demineralizaciju kostiju. Potrebno je tri miligrama bora na dan.
Za mnoge funkcije u organizmu dnevno je potrebno 900 do 1000 mg kalcijuma, a u toku PMS žena bi u organizam trebala da unosi izmedju 1000 i 16000mg kalcijuma na dan. U organizmu najviše kalcija koriste mozak i oči, stoga ukoliko mozak i oči nemaju dovoljno kalcija, pozajmit će ih iz kostiju.

Stoga se preporučuje da jedete masnu ribu  (losos, sardina, jegulja) i da uzimate dosta  mlijeka i mliječnih proizvoda, ali ne i šumeće tablete s kalcijem jer se od njih talože bubrežni kamenci. Naučno je dokazano da se kalcij bolje apsorbuje ako se unosi iz više različitih sastojaka, stoga kombinujte namirnice. Tako pored kalcija treba da unosite i preparate sa hijaluronskom kiselinom i MSM sastojkom koji potpomažu obnovu vaše hrskavice  i nadopunjuju gustoću kostiju. Takodjer imajte na umu da su kafa, alkohol, sol, pušenje  i  lijekovi vaši neprijatelji u liječenju ove bolesti. Ukoliko imate osteoporozu počinite s njenim prirorodnim liječenjem već danas. Nikad nije prekasno. Uz sve navedeno uključite i tjelovježbe poput hodanja, džoginga, plesa i plivanja koje mogu pomoći jačanju vaših kostiju.

Namirnice bogate kalcijem:

Tvrdi sir 60 gr.........................300 mg
Mlijeko 240 gr.........................250 mg
Jogusrt 120 gr…………….............250 mg
Sardine iz konzerve 60 gr ….....250 mg
Tofu sir 120 gr …………………….....150 mg
Zeleni kupus – sirovi 120 gr ……...50 gr
Zapečeni grah 120 gr ………………….50mg